W lutym 2013 ukazał się raport „Counting What Counts: What Big Data can do for the Cultural Sector” autorstwa Anthony’ego Lilley’a i Paula Moore’a, który jest próbą diagnozy nastawienia sektora kultury wobec danych liczbowych i statystyki.
Z przeprowadzonych przez autorów analiz wynika, że obecnie dominuje podejście, w ramach którego instytucje i organizacje kultury w sposób niewystarczający i nieadekwatny wykorzystują dostępne dane statystyczne. Jak czytamy w opisie projektu: „Efektywniejsza organizacja danych mogłaby się przyczynić do skuteczniejszego wykorzystywania dostępnych funduszy i łatwiejszego pozyskiwania dalszego finansowania. Autorzy przekonują, że dane w sektorze kultury powinny być tak samo istotne jak w innych sektorach. Dane powinny być zbierane z konkretnymi zamiarami ich wykorzystania. Autorzy argumentują swoje założenia licznymi sukcesami w sektorze kultury, które były oparte na wykorzystaniu danych i statystyk, między innymi, wystawa „Alicja w Krainie Czarów” zorganizowana przez Tate w Wielkiej Brytanii.”
O badaniu można więcej przeczytać TUTAJ.
Pełen raport dostępny jest TUTAJ.