Muzyka i pamięć. Pieśń naszych korzeni, Konteksty. Polska Sztuka Ludowa, 2013 (rok LXVII), nr 4 (303)
DARIUSZ CZAJA, Pieśni śpiewają. Przystanek Jarosław
MACIEJ KAZIŃSKI, Pasje jarosławskie. „Pieśń naszych korzeni”
PIOTR KAPLITA, Jarosław. Miasto na pograniczu
Muzyka, kultura, pamięć
BŁAŻEJ MATUSIAK OP, Muzyczna świątynia
ŁUKASZ TISCHNER, Ekskarnacja. O pewnym dylemacie współczesności
ANNA CHĘĆKA-GOTKOWICZ, Słyszenie czyste: doświadczanie muzyki w refleksji Pascala Quignarda
PASCAL QUIGNARD, Ostatnia lekcja muzyki Tch’eng Liena, przeł. A. Chęćka-Gotkowicz
JORDI SAVALL, Muzyka, pamięć i łzy
DARIUSZ CZAJA, Biblioteka Savalla
Chorał gregoriański i liturgia
MARCEL PÉRÈS, Chorał starorzymski: Nowe horyzonty rozumienia chorału gregoriańskiego i chorałowych repertuarów Kościołów wschodnich, przeł. M. Kaziński
MIROSŁAW KOCUR, Mnich jako performer
BARTOSZ IZBICKI, Grać Straussa jak w Wiedniu, śpiewać chorał jak w Rzymie
MARCEL PÉRÈS, Czy zniknięcie kantorów to koniec liturgicznego śpiewu?
MARCIN BORNUS-SZCZYCIŃSKI, Dlaczego Kościół przestaje śpiewać?
MARCEL PÉRÈS, Sztuka kantylacji u źródeł przekazu wiary
BJÖRN SCHMELZER, Missa Caput: dwa lata po nagraniu, które przywiodło nas do Jarosławia
Duch Bizancjum
EGON WELLESZ, Pochodzenie muzyki bizantyjskiej, przeł. M. Kaziński
MACIEJ KAZIŃSKI, Głosy Bizancjum. Postscriptum
LYCOURGOS ANGELOPOULOS, Liturgia bizantyjska, przeł. M. Kaziński
MICHAŁ KLINGER, Rola liturgii w prawosławiu. Uwagi hermeneutyczne i z doświadczenia
Ks. HENRYK PAPROCKI, Teologia muzyki sakralnej
MARCIN ABIJSKI, Akatyst – muzyka
Panichida i powroty do źródeł. Wywiad z Adrianem Sarbu
Psalmy Dawidowe
DARIUSZ CZAJA, Głos wcielony. Glossa o psalmach
MARCIN BORNUS-SZCZYCIŃSKI, „Bijcie w bębny, w instrumenty grajcie…”
TOMASZ DOBRZAŃSKI, Salomone Rossi i psalmy hebrajskie
VLADIMIR IVANOFF, Sarband i psalmy muzułmańskie
Medium aevum
JOANNA BENEDYKTOWICZ, Quasi plastra per gradus. Hurgot wozu staczającego się po schodach, czyli o śpiewie gregoriańskim u Franków
BENJAMIN BAGBY, Sześć strun, pięć palców, jeden głos. Modus i tekst we wczesnośredniowiecznej muzyce
BENJAMIN BAGBY, Beowulf, Edda i sztuka wykonawcza epiki średniowiecznej. Notatki z warsztatu rekonstrukcji „Pieśniarza Opowieści”, przeł. M. Sadowska
Melancholie Dowlanda
J.D. do School of the Night, przeł. M. Skiba
FRANK PSCHICHHOLZ, Odczytywanie Second Booke of Songes or Ayres (1600) Johna Dowlanda, przeł. M. Skiba
JOHN DOWLAND, The Second Booke of Songes or Ayres, przeł. M. Skiba
Pasje Południa
FRANCESCO ZIMEI, Planctus z Montecassino: od intonacji do inscenizacji, przeł. A. Dudzińska-Facca
ANTONELLO RICCI, ROBERTA TUCCI, Drogi pieśni pasyjnych, przeł. A. Dudzińska-Facca
GIANNI DE SANTIS, Śpiew jako odkupienie, przeł. A. Dudzińska-Facca
LUIGI CHIRIATTI, Pieśni pasyjne: I passiùna tu Cristù i lu Santu lazzaru, przeł. A. Dudzińska-Facca
Pieśni niewinności, pieśni doświadczenia
O śpiewie tradycyjnym i pobożności ludowej – rozmowa z Adamem Strugiem
TADEUSZ NOWAK, Wniebogłosy. Pieśni dziadowskie
MARIA BIKONT, W poszukiwaniu pieśni tradycyjnej. Moje wyprawy na Ukrainę, do Rosji i na Białoruś
KATARZYNA JACKOWSKA-ENEMUO, O pięknym naczyniu i czwartym szaleństwie
Kozaczyj krug – z zespołem rozmawia Justyna Piernik
Bractwo śpiewacze z Andavías
MARCEL PÉRÈS, Pigna: grunt do uprawiania żywej muzykologii, przeł. M. Kaziński
PIOTR DAHLIG, Dwa spojrzenia na muzykę ludową. Emocje i fakty