Prosumpcjonizm pop-przemysłów: analiza polskich przedsiębiorstw z branży rozrywkowej
Autorzy:
Radosław Bomba
Magdalena Kamińska
Grzegorz D. Stunża
Anna Szylar
Marek Troszyński
Tomasz Żaglewski
Jak czytamy w opisie projektu:
W jaki sposób polscy producenci popkultury podchodzą do jej marketingu? Czy naśladują pod tym względem zachodnie koncerny medialne? Czy w Polsce kultura popularna jest dla producenta okazją do zaangażowania konsumenta w proces twórczy? Czy nabywca staje się prosumentem, to znaczy, czy aktywie uczestniczy w promowaniu i produkowaniu danej marki medialnej?
(…)
Projekt „ucieka” od aktualnie dominującej perspektywy badań odbiorców popkultury i, zamiast tego, skupia się na producentach. Jest to obszar badań mocno zaniedbany, zwłaszcza jeśli chodzi o kulturoznawstwo czy socjologię kultury. Zadanie, niejako z drugiej strony, podejmuje modny temat aktywności konsumenckiej, opisując, w jakim zakresie współcześni polscy producenci kultury pop stawiają na współpracę z nabywcami.
Pełen raport do pobrania TUTAJ