Na początku kwietnia nakładem Music Press & Media ukazała się książka Krzysztofa Bidzińskiego „Polskie firmy fonograficzne„.
Jak czytamy na stronie wydawcy książka stanowi próbę ukazania historii polskiej fonografii (od 1899 aż do teraz).
Na jakim materiale pracował Autor? „Publikacja zawiera cytaty archiwalne i aktualne z prasy muzycznej, autorskie wywiady przeprowadzone przez K. Bidzińskiego w latach 2013-2014 na temat funkcjonowania polskiego rynku fonograficznego z wieloletnimi dziennikarzami muzycznymi, producentami, muzykami czy animatorami współpracującymi m.in. z Atomic TV, TVP, Antyradiem, Polskim Radiem 3, PR 4, Rozgłośnią Harcerską, Radiostacją, Jarocin, CGM, Machina, Brum, Plastik, Black Flames Magazine, Morbid Noizz Magazine, Pagan Records, Mroczna Strefa, z wydawcami m.in. z firm QQRYQ Productions/Zine, Rovers & Arlekin/Zine, Izabelin Studio/Universal Music Polska/ZPAV, Zic Zac Music Company/BMG Ariola Poland, Wielkie Joł, RPS Enterteyment, Polskie Nagrania „Muza”, Ghostmaniac/Furia Musica/Old Skull. Przeprowadzono wywiad z piratem fonograficznym z lat 90., store managerem Empik-u, właścicielem sklepu muzycznego Bis Art oraz z kierownikiem Wydziału Nagrań Mechanicznych z ZAiKS-u.”
Spis treści:
- Wstęp
- Historia polskiej fonografii w zarysie
- Muzyka pod okiem ZAiKS-u
- Cenzura prewencyjna Empik-u
- Fonografia pod piracką banderą
- Produkcje rapowe dla kolekcjonerow
- Niezależny biznes i esbeckie ksero
- Fiat pełen longplayow. Sklep muzyczny Bis Art
- Polskie firmy fonograficzne z lat 1899-2014 Indeks firm
- Bibliografia
Póki co książka ukazała się w formie e-booka i PDFa. Planowane jest również wydanie w formie papierowej.
K. Bidziński. Polskie firmy fonograficzne, Music Press & Media, Elbląg 2014, s. 262. (e-book, PDF). ISBN 978-83-929158-6-7.
Więcej informacji o samej książce dostępnych jest TUTAJ. Pełen spis treści do przejrzenia TUTAJ.
Zob. także raport „Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012„.